Moga Hero Power - povyšte mobilní hraní na vyšší level! [Recenze]

Napsáno: 17. 6. 2014 10:21

Pokud něco chybí současným hrám na mobilních telefonech, tak bude bezesporu řeč o komplexnějším ovládání. Řeč je hlavně o žánru FPS a TPS. Hry sice jdou ovládat i skrze dotykovou obrazovku, ale přeci jenom to není úplně ono a takovéto hraní se stává po delším čase nepohodlným a nepřesným. Tohoto problému si je dobře vědom i výrobce mobilních gamepadu Moga. Ten v minulém roce přinesl již svojí druhou generaci speciálních herních gamepadu určených výhradně pro mobily a tablety. Jak dopadl kompaktnější typ z dvojce gamepadu určených pro Android - Moga Hero Power, se dočtete v této recenzi.

Obsah recenze:

• Obsah balení
  • Konstrukce a zpracování
  • Výdrž baterie a funkce Moga Boost
  • Konektivita s telefonem/tabletem
  • Podpora her
  • Kde a za kolik?
  • Finální verdikt

Obsah balení

Obsah balení

Po otevření oranžově laděné krabičky, na vás vykoukne ovladač zasazený v ochranném plastu, návod pro rychlou instalaci a dvojce propojovacích káblíků USB-MicroUSB (delší a kratší). Nabíječku v balení nenajdete. Jelikož ovladač disponuje klasickým MicroUSB výstupem, výrobce počítá s tím, že již vlastníte nějakou tu nabíječku k vašemu Android přístroji.

Konstrukce a zpracování

Jelikož Moga Hero Power je již druhou generací herních gamepadu pro telefony, čekal jsem, že zpracování ovladače bude trošku dále, než tomu bylo u první generace. Domněnka se do značné míry potvrdila. Ovladač je opravdu solidně zpracován a disponuje klasickou soustavou tlačítek + dvojice analogů, které jdou i stisknout. Sestavením ovládacích prvků dost připomíná Xbox ovladač. Na ovladači dále najdeme tlačítko pro zapnutí, které je chytře schováno pod odklápěcím zámkem pro přichycení telefonu a také tlačítko baterie + čtyři signalizační diody.

Menší výtku bych měl k použitému plastu ovladače. Ten sice působí bytelně a ani nikde nevrže, ale lesklá plocha na čelní straně tlačítek je hodně nepraktická a jak můžete sami vidět z fotek, lehce na ní ulpí kdejaký otisk prstu. Volba matného plastu by v tomto případě byla zcela určitě praktičtější. Naopak skvělá je celková ergonomie ovladače a troufám si tvrdit, že vzhledem k jeho kompaktním rozměrům udělala Moga maximum a jedná se o velice pohodlný způsob, jak hrát hry na cestách. Komfortu přispívá i dvojice analogů, které mají slušný a přesný chod. Dobře zvládnuté jsou i zadní triggery, které svým tvarem umožňují pohodlné používaní. Menším problémem zadních triggeru je tlak který vám kladou, protože působí dojmem, že disponují tlakovou citlivostí, jako u xbox ovladače, kdy podle vyvinutého tlaku např. ve hře sešlápnete plyn auta. Opak je pravdou, zadní triggery jsou obyčejná tlačítka bez této funkce, proto nechápu proč kladou tlak jako kdyby touto funkcí disponovaly. Je to nepřirozené a člověk má nutkání vyvíjet na ně vyšší tlak, než je potřeba.

Kapitolu samo o sobě je upínací mechanizmus ovladače. Moga jej nazvala S.M.R.T Lock systém, ale pod vznešeným názvem se schovává pouze jakási pružná plastová kotva pro váš telefon, do které jednoduše zastrčíte přístroj. Ovšem nenechte se zmást. V jednoduchosti je síla. Ačkoliv systém S.M.R.T Lock funguje na jednoduchém principu, je velice spolehlivý a pohodlný. Na kotvě najdete na vrchní i spodní straně speciální gumový povrch, který v kombinaci s pružnou konstrukcí zamezí vypadnutí vašeho telefonu nebo nějakému nežádoucímu pohybu v upnutém stavu. Navíc kotva dokáže pojmout i ty největší phablety na trhu, jako např. Note III, který najdete zde na fotkách. Navíc i tak má rezervu a teoreticky by do ní vlezlo i mnohem větší zařízení. Díky tomuto systému je ovladač univerzální a bez problémů do něj upnete telefony všech velikostí.  Celá kotva pak nabízí dvě polohy, ve které lze mít telefon nastaven.

Výdrž baterie a funkce Moga Boost

Výdrží baterie jsem byl velice mile překvapen. Nabíjení ovladače z 0% na 100% klasickou microUSB nabíječkou, zabere cca 2hodiny. Následná výdrž ovladače se dá počítat na týden až dva týdny. Sejde na intenzitě hraní. Aktuální stav baterie vám vyjádří modré diody po stisknutí tlačítka baterie. Pokud svítí všechny čtyři je baterie 100% nabitá.

Velice jsem byl zvědav jak obstojí ovladač se svojí bonusovou funkcí Moga Boost. O co jde? Ovladač na zadní straně disponuje klasickým USB konektorem, který slouží k propojení s vašim telefonem. Díky tomu je schopen ovladač dobíjet baterii vašeho telefonu během hraní a dodat mu tak potřebnou energii navíc. Ovladač se 100% nabitou baterií dokáže telefon dobíjet téměř dvě hodiny hraní. Jakmile baterie ovladače klesne pod 25%, funkce dobíjení telefonu se automaticky vypne. Následně na zbytek baterie vydrží ovladač cca 6hodin, takže bez problémů přežije baterii vašeho zařízení, za předpokladu, že budete dále hrát.

Konektivita s telefonem/tabletem

Ovladač komunikuje s telefonem výhradně skrze „modrý zub" (bluetooth). Jedinou podmínkou je vlastnit zařízení s Android OS ve verzi 2.3 a vyšší (testováno na 4.4.2 KitKat). Pak už stačí z Google PLAY stáhnout aplikaci MOGA Pivot, díky které jednoduše spárujete telefon s ovladačem. Spojení je velice stabilní a nesetkal jsem se s problémy nebo špatnou odezvou ovladače.

Podpora her

Ovladač disponuje dvěma režimy ovládání - režim MOGA a režim klasického HID ovladače. Některý hry totiž mají pouze exkluzivní podporu MOGA a obyčejné ovladače nepodporují - právě u těchto využijete první režim ovládání. Naopak existují hry, které nejsou upraveny speciálně pro MOGA ovladače, ale klasické USB gamepady podporují - zde vám poslouží druhý režim ovladače. V zásadě je hlavní aby daná hra měla vůbec nějakou podporu ovladačů. Pokud se bojíte, že většina her nebude mít podporu ovladače, nemusíte mít obavy. Drtivá většina her u kterých člověk očekává podporu ovladače jí má. Hlavně pak žánr FPS a TPS dostává s ovladačem nový rozměr a hraní je mnohem zábavnější.

Menší výčet testovaných her (s podporou ovladače):

• Modern Combat 4
  • Dead Trigger 2
  • Doom 3
  • RCTW
  • Asphalt 8
  • Tainted Keep
  • Real Boxing
  • Shadowgun
  • Soul Calibur
  • AVP Evolution

Samozřejmě her s podporou je mnohem více. Samotná aplikace MOGA pivot nabízí seznamy her s podporou ovladačů, ovšem není pravidelně aktualizována o nové kousky, proto doporučuji využívat raději Google PLAY. V popisu hry je většinou napsáno jestli podporuje ovladače. Pokud bych něco měl vyčíst podpoře ovládání her, je to absence možnosti namapovat si hry bez podpory ovladače, podobně jako tomu je u aplikace SIXAXIS Controller

Kde a za kolik?

Asi zásadním problémem je dostupnost ovladače u nás, kde jej v oficiálním prodeji neseženete. Spolehnout se nemůžete ani na oficiální stránky výrobce, který sice prodává ovladače skrze svůj e-shop, ale do naší malé republiky bohužel nezasílá. Pokud budete přesto chtít ovladač, tak budete muset hledat na prodejních sítích typu  Ebay nebo Amazon. Ovladač se zaplacením všech poplatků a pošty vyjde na konečnou cenu kolem 1500 Kč.

Moga Hero Power je skvělý způsob jak si zpříjemnit a hlavně i prodloužit hraní mobilních her. S ovladačem získají hry nový rozměr a rozhodně vás budou bavit více jak na dotykové obrazovce, zejména pak žánry FPS a TPS. Kladem je i velká výdrž baterie, kompaktní rozměry ovladače a solidní mechanizmus upnutí telefonu. Naopak horší je to s dostupností ovladače u nás v ČR a také s konečnou cenou. Na druhou stranu pokud ovladač pořídíte jakožto herní nadšenec, zklamáni určitě nebudete.

Klady

Skvělá ergonomie

Výdrž baterie a dobíjení telefonu během hrání