SSX - Nejlepší snowboardy do kapsy [Recenze]

Napsáno: 3. 1. 2014 22:14

Kořeny, arkádové série SSX, mají počátek někdy v roce 2000, kdy dorazil první díl, jako jedna ze startovních her pro tehdejší Playstation 2. Recenze na sebe nenechaly dlouho čekat a všem bylo jasné, že jsme svědky zrození další velice kvalitní série. Nyní se píše rok 2014 a doba značně pokročila, stejně jako celá série SSX, která slavila návrat na PS3 a Xbox360 v roce 2012. Sony si, ve spolupráci s EA, přichystala opravdu pěkný vánoční dáreček pro všechny majitele nejsilnějších Xperií (nejen jich) a tak vznikl port SSX 2012 pro naše chytré přístroje. Jak tento titul dopadl v mobilní verzi, se dočtete v dnešní recenzi.

SSX série odjakživa stavěla na dvou základních stavebních kamenech - snowboardovém trendu, který si získal za řadu let, plno příznivců a také šílených tricích, které jasně dávali najevo, že se v tomto případě nebude jednat o věrnou simulaci, ale akční jízdu, kde půjde hlavně o zábavu. Poslední díl SSX 2012 pro herní konzole Playstation 3 a Xbox360, nasadil akčním závodům a šíleným trikům, korunu. Určitě je tak skvělou zprávou, že všechny tyto vlastnosti velké verze, se podařilo úspěšně přenést i na verzi mobilní a to při zachování identického enginu hry. Port pro Android tak vychází z posledního SSX 2012.

Hned na úvod vás hra (stejně jako v konzolové verzi) seznámí s ovládáním jezdce. Celé ovládání by se dalo jednoduše rozdělit na levou a pravou polovinu. Levá polovina obrazovky slouží pro ovládání směru jezdce, rotace v letu a také dvojitým poklepáním využijete dočasného zrychlení. Na pravé části pak zůstává ovládání nejrůznějších triků a při dvojitém poklepání dojde k otevření létacího obleku wingsuit, kde se následný směr letu, ovládá skrze náklon přístroje. Hra také obsahuje funkci REWIND, což v praxi znamená vrácení času. Například při nepovedeném triku nebo nechtěnému sjezdu do propasti. Jako poslední ovládací prvek, je spodní-prostřední část obrazovky, kde hráč vidí svůj BOOST metr, který se s úspěšným prováděním triků plní, až dojde do stavu "tricky". Tricky je dočasný stav, ve kterém jednak máte neomezené zrychlení a hlavně při předvedení triku a zmáčknutí oné spodní části obrazovky, vaše postava předvede jeden ze svých speciálních triků, které jsou samozřejmě za mnohem více bodů. Triky jsou skvěle vymyšlené a pěkně se na ně dívá. Celé ovládání hry skrze dotykovou obrazovku je velice dobře zvládnuté a je to snad poprvé, co jsem neměl nutkání připojit ovladač z PS3, který hra i tak plně podporuje. Jedinou námitku na ovládání mám skrze zapnutí wingsuit, kde by bylo lepší řešení virtuální tlačítko, než dvojité poklepání, které mnohdy není nejpřesnější.

Samotná hlavní kampaň je rozdělena do sjezdů nejrůznějších hor ve čtyřech lokalitách. Hory budeme sjíždět ve třech zábavných modech. První je klasický závod, kde změříme síly a rychlost s dalšími třemi soupeři. Pak je zde mod "Trick it", který prověří jak hráč umí zacházet se snowboardem a cílem tak je, nahrát co nejvyšší skóre. Posledním modem je "survival", tedy boj o přežití, kde hráč bude rád, když dojede živý do cíle. Mody se v hlavní kampani rovnoměrně střídají, hra tak má pěkné tempo a nenudí. Hlavní kampaň a její složení je oproti konzolové verzi pozměněno. Celkově je kampaň kratší a neobsahuje všechny tratě z konzolové verze. Nicméně po dohraní hl. kampaně se otevře mod Explore, který obsahuje rovných 75 výzev na nejrůznějších tratích po celém světe. Jsou zde obsaženy i tratě, které v hlavní kampani nejsou. Bohužel hra neobsahuje online žebříček výsledku hráčů, jediné rekordy které tak budete překonávat, budou pouze ty vaše.

Za vítězství v závodech, dostáváte herní peníze. Za tuto herní měnu si můžete dokupovat lepší vybavení pro vaše postavy, jako nové oblečení, snowboardy nebo chrániče, wingsuit atp.. Samozřejmě lepší výbava nemá pouze vizuální efekt, ale i jedinečné vlastnosti. Před každým závodem má hráč možnost optimalizovat co nejlépe svojí aktuální výbavu, čímž si může dopomoct k lepším výsledkům na trati. Jednotlivé tratě ve hře jsou velice povedené, vyzdvihnout musím jejich různorodost a také členitý terén. Tratě mají většinou několik cest, kterými lze dojet do cíle, i to zvyšuje celkovou znovuhratelnost. Každé hory mají vlastní originální tématiku a všechny tratě jsou přímou kopií konzolové verze tratí.

Audiovizuál mobilního SSX, bych označil jako lepší průměr. Grafika neoslní, ale ani neurazí. Samozřejmě je mnohem horší jak na konzolové verzi, minimálně v prostředí. Postavy jezdců jsou zvládnuty skvěle. Co rozhodně potěší, oproti konzolové verzi, jsou podstatně rychlejší nahrávací časy. Soundtrack SSX byl špičkový už v konzolové verzi a není tomu jinak ani u verze mobilní. Pokud jste fandové elektronické hudby, pak budete s OST velice spokojeni. Ostatně zvučná jména jako Camo & Krooked, Noisia, Nero nebo The Qemists, za sebe hovoří sami. Bohužel soundtrack není kompletní oproti konzolové verzi a jedná se pouze o jakýsi výběr nejlepšího.

SSX jakožto port pro Android je naprosto fenomenální "zářez" pro mobilní platformu a skvělý přírůstek do herního portfolia, hned vedle pecek jako nedávné GTA San Andreas a dalších. Portací pro Android a dotykové obrazovky hra kupodivu z původního konceptu moc neztratila a to hlavně díky skvěle zvládnutému ovládaní. SSX nabízí skvělou porci zábavy a to vše za naprosto bezkonkurenční cenu - 0 Kč. Hra vyšla jako vánoční dárek pro majitele nejsilnějších Xperií, ale úspěšně ji lze spustit i na jiných přístrojích. SSX můžete stáhnout z oficiálních stránek EA (odkaz níže). My jenom směle můžeme dodat, že se hrou absolutně nemůžete šlápnout vedle a doufáme, že brzo vyjde oficiálně na Google PLAY popř. iOS store pro další přístroje!

Hodnocení 9/10

SSX download link ( .apk instalační soubor)