Recenze: Real Racing 3

Napsáno: 4. 4. 2013 19:17
Recenze: Real Racing 3

Když před cca 7 měsíci byl zveřejněn první trailer ukazující Real Racing 3 v plné kráse, hráči si od něj slibovali hodně, od konzolové grafiky dosud nevídané na mobilním zařízení až k ultimátnímu závodnímu zážitku utvrzeném online možnostmi. Splnil všechna očekávání? Pojďme si na tuto otázku společně odpovědět.

Testováno na : Nexus 7

Když poprvé spustíte hru, tak  si nejde nevšimnout grafického zpracování, které je buď fenomenální a odpovídá už zmiňovanému traileru, anebo se v horším případě dočkáte něčeho, co vzdáleně připomíná tu pěknou hru, na kterou jste se těšili, a více připomene spíš předchozí díl, tohle vše se bude odvíjet hlavně od toho, na jakém zařízení hru spustíte. Ano RR3, není zrovna ukázkový příklad, jak by se měli optimalizovat hry, na druhou stranu se to dá pochopit. Zařízení s androidem je v dnešní době opravdu hodně, což je pro vývojáře tvořící takto graficky vyspělou hru zdrcující fakt, přizpůsobovat ji tolika přístrojům. Bohužel zrovna pro Nexus 7 nedopadla nejlíp, ba co víc dopadla dokonce nejhůř, jak mohla – nejnižší detaily. V praxi to znamená rozmazané textury v celé hře, méně objektů na trati, nejzákladnější stíny, žádný odraz v zrcátcích skoro žádné odlesky a efekty nasvícení na automobilu. Tato daň byla ovšem částečně vykoupena opravdu stabilním snímkováním a to i v případě kdy jedete závod v plném počtu 22 vozů, což je úctyhodný počet protivníků. Stále se ovšem nemůžu ubránit pocitu, že tohle je špatně, autoři nám měli dát na výběr v tom co chceme za grafickou úroveň použít, tak jak to známe z pc, nebo i takového GTA pro android. Proto přišel jeden uživatel zahraničního fóra na vcelku jednoduchý způsob jak nastavit jeden ze čtyř stupňů grafických detailů obsažených ve hře. Rozhodl jsem se tento návod přeložit tak, aby si i uživatel začátečník ne-angličtinář nastavil přesně tu úroveň grafiky/plynulosti  co je pro něj a jeho přístroj nejpřijatelnější. Ti z vás, kteří znají trik, nebo jim grafika a plynulost vyhovuje, můžou rovnou přejít na další odstavec.

Jak na nastavení grafiky :

1. Pomocí správce souborů v přístroji, nebo v pc po připojení  skrz USB  jděte na : /sdcard/Android/data/com.ea.games.r3_row/.depot/eds/

Tip. : Možná jste stejně jako já napoprvé nenalezli složku .depot , je to tím, že tato složka je primárně neviditelná, k tomu abyste ji viděli je potřeba povolit ve vašem správci souborů viditelnost skrytých složek. V mém případě, kdy jsem použil ES Správce souborů, je cesta následující – volby > nastavení > nastavení souboru > Zobrazit skryté soubory - zaškrtnout.

2. Ve složce eds najdeme následující 4 soubory, reprezentující jednotlivé stupně grafiky :

AndroidLow.plist – nejnižší stupeň grafiky (použit u nexus 7 - Tegra 3)

AndroidMid.plist – střední stupeň (oproti nejnižšímu stupni přidá detailnější stíny automobilů, stíny uvnitř kokpitu, nasvícení vozidel)

AndroidHigh.plist – vyšší stupeň (oproti střednímu stupni přidá více složitějších objektů na trať, detailnější modely automobilů s real-time odlesky, ostřejší textury trati, funkční zpětné zrcátka, lepši model zničení)

AndroidXtraHigh.plist – nejvyšší stupeň grafiky, zde jsem nezaznamenal viditelnější rozdíl v grafice, za to jsem zaznamenal paradoxně o něco lepší plynulost hry (doporučuji upřednostnit před vyšším stupněm)

Takže máme zde 4 soubory představující jednotlivé stupně grafiky, na vás v tuto chvíli je zjistit podle popisu, které z těchto nastavení hra používá v základu, abyste věděli ,který soubor je třeba přejmenovat.

Uvedu zde můj případ , Nexus 7 používal soubor AndroidLow.plist

3. Přejmenujte originální soubor AndroidLow.plist na něco jiného např. : AndroidLowORIGINAL.plist

4. Zvolte si požadované nastavení grafiky např. AndroidXtraHigh.plist a přejmenujte ho na soubor, který hra použila u vašeho přístroje, opět v mém případě AndroidLow.plist .

5. Užíjte si hru v plné parádě : ) , jen dodám, že takto upravená hra má samozřejmě větší nároky na výkon, proto je potřeba vyzkoušet, které nastavení pojede nejlépe. Nexus 7 ještě ustál v originálním taktu procesoru a grafiky AndroidMid.plist ,ale u High a XtraHigh jsem se už neubránil taktování, abych dosáhl plynulejší hry, která i tak nebyla úplně plynulá. Také záleží na pohledu při řízení, nejvíc lagovala hra při pohledu z kokpitu, naopak byla nejplynulejší při pohledu z kapoty a nárazníku (nečekaněJ).

Srovnání grafiky :

Real racing 3

Kdo si počká, ten se dočká

Když o hře prosákla první informace, že nebude podporovat standardní model prodeje, kdy zaplatíte jednou a víc už ne, ale naopak bude protkána in-game transakcemi a v základu volně stažitelná, v diskuzích na internetu se spustily nejrůznější bouřlivé diskuze, kvůli obavám ze zkažení celé hry ,kvůli tomuto faktu. Jak, že to nakonec dopadlo? Pocity jsou víc než rozporuplné, osobně bych raději určitě zaplatil jen jednorázově, protože kdo nebude platit, bude čekat a to dost, hlavně na počátcích, což může být odrazující od dalšího pokračování ve hře.

Funguje to následovně ve hře máte dvě měny. První měna R$ peníze, které dostáváte za každý úspěšně odjetý závod, dále tu máme zlaté mince, ty už je značně těžší získat a dostáváte je pouze za dosažení vyššího levelu ve vaší kariéře, nebo za mimoherní opravdu otravné aktivity. Pokud chcete upgradovat váš vůz, udělat nutný servis a opravy, nebo jednoduše koupit nový, poslouží vám právě R$, ovšem zde nastává onen fígl jak nás donutit zaplatit – všechny tyto činnosti jsou podmíněné nějakou dobou trvání, než se vykonají. Pro přiklad na výměnu za lepší výfuk u auta si počkáte třeba dvě hodiny “než vám to namontují mechanici“, ale jelikož mechanici jsou pěkní zlatokopové tak pokud máte dost zlaťáků dá se instalace jako zázrakem urychlit, stejně tak na to šlápnou, když vám vezou nová auta a vůbec prostě makají jak šroubci při každé činnosti, když máte zlaťáky. :)

Ach, ty začátky..

Do začátku vás hra vybaví menším obnosem R$ a zlatých mincí. Pokud chcete hrát hru bez jakýkoliv investic, mohu vám doporučit jen jedno – neutrácejte zbytečně za vylepšení auta, kupte si jedno základní a honem šetřete na další, protože jakmile dojde na nějaký větší servis, může se čekání vyšplhat i na několik hodin (jednotlivé servisy neplynou zároveň, ale popořadě) ,právě v tu chvíli oceníte, že máte další auto v garáži, se kterým můžete mezitím závodit. Jakmile vydržíte a nastřádáte v garáži více aut, nebude vás už tolik hra omezovat svými transakcemi.

Pro ty z vás, kterým nevadí přijatelná útrata za hru a zároveň chtějí podpořit vývojáře za jejich snahu při vývoji hry(nikoliv za IAP),rozhodně stojí za povšimnutí jeden ze základních balíčků, pokud chcete závodit a nečekat určitě šáhněte po “All Classes Pack” ,který za přijatelnou cenu 232kč nabídne hned tři vozy různých kategorií a tím odemkne 6 závodních sérií + přidá 5 zlatých mincí.

Multipla…ehm co?

Před vydáním hry se autoři chvástali time shifted multiplayerem, na papíře to zní asi tak, váš kamarád někde ze sociální sítě si zajede závod v pondělí a objeví se u vás v tomtéž závodu, ale v úterý a to jenom v podobě ducha ,který kopíruje jeho nejlepší dosažený čas v daném závodu a dělá vám oponenta společně s duchy dalších jezdců co se přihlásili do RR3. Pěkná myšlenka, ale tak trošku podvod na hráče multiplayer v reálném čase s reálnými lidmi by byl mnohem lepší volba, tenhle nápad je dobrý možná jako doplněk, když zrovna nemáte přístup k internetu, navíc jediná věc co duch-oponent má společné s opravdovou předlohou je pouze čas na trati, styl jízdy a jiné aspekty se jak by se dalo čekat(a jak to funguje u jiných her) bohužel vůbec nepřenášejí na ducha. Problém pak vidím v tak trochu nefér výhodě, hráči co jsou na vyšším levelu, nebo utratí za vylepšení auta více peněz, mají samozřejmě větší výhodu a zajedou lepší čas, tím pádem nemáte v některých závodech absolutně žádnou šanci na prvenství, dokud nebudete mít auto vytuněné minimálně stejně jako oni. Záměr tohohle hybridu multiplayeru byl jasný, opět donutit více lidí platit.

Závěrem

Možná se může zdát z předchozích článků, že hru jenom kritizuji, ale nenechte se zmást hra má své kvality a pokud se přenesete přes výše popsané věci, čeká na vás prvotřídní herní zážitek s velice podařeným audiovizuálem, doplněný různorodými herními módy a když budete trpěliví a dostatečně šikovní nepřijde vás ani na korunu. Pravda fyzika automobilů působí stejně prkenným dojmem jako v RR2 a potřebovala by ještě dost doladit, ale i tak Real Racing 3 nastavuje laťku závodních her zas o kus výše a bez pochyb se od této chvíle stane alfou a omegou při porovnávání s dalšími závody pro mobilní zařízení.

Co vy jak vidíte freemium model placení? Zlo, nebo dobrý krok? Dejte nám vědět v komentářích.

Hodnocení 8/10

Stahujte zdarma na Google PLAY zde