Modern Combat 5: Blackout – headshot mobilních FPS! [Recenze]

Napsáno: 22. 9. 2014 22:58

Když se řekne Modern Combat, mnozí hráči si vybaví jakýsi pokus mobilního vývojáře her - Gameloftu o napodobení úspěchu válečných FPS (first person shooter), jako Call of Duty nebo Battlefield. Ani pátý díl Modern Combat není v tomto výjimkou, ovšem nedá se mu upřít velký pokrok, který s každým dílem přichází. Jak celá hra dopadla a je-li hodna místa v paměti vašeho telefonu nebo tabletu, se dozvíte v této recenzi.

Nové nápady, staré problémy

Jednou z mnoha novinek v sérii MC, je nově možnost stáhnout si hru do vašeho zařízení po částech. V základu stáhnete balík o velikosti cca 600MB. S tím jak budete postupovat SP a MP si budete moct vždy dostahovat další části kampaně a MP map. Díky tomu po vás nebude hra vyžadovat hned na začátku uvolněnou paměť pro celou hru, což jsou 2GB. Samozřejmě po stáhnutí základního balíku, můžete hned dostahovat i zbytek, ale je to fajn novinka, kterou ocení hlavně lidé s menší interní pamětí.

Jednou z těch špatných změn je bohužel potřeba hry vyžadovat neustále připojení k internetu. Je to výsledek protipirátské ochrany a také ochrany před cheatery v MP. Pokud jste trošku sledovali dění kolem hry, možná jste zaznamenali únik pirátské verze pro iOS několik dnů před vydáním, které bylo doprovázeno rozhořčeným komentářem ředitele Gameloftu.

Samozřejmě tímto novinky v sérii neskončily. Pokud přejdeme k samotné herní náplni, největší změnou je nyní pojetí kampaně pro jednoho hráče a online multiplayeru. Nově je všechno vybavení vaší postavy, třídy a otevřená vylepšení, svedeny do jednoho nastavení. Díky tomu můžete nové zbraně a vylepšení využívat jak v SP kampani, tak v online MP. A že bude co vylepšovat. Hráči Battlefieldu 4 zde budou jako doma, protože hra má podobný systém otevírání nových vylepšení pro zbraně. Jednoduše musíte hrát s danou zbraní, abyste si na ni časem otevřeli lepší vybavení. Upravovat se dá téměř každá část zbraně. Lze měnit hledí, přidat laser, vylepšit zásobník, upravit hlaveň a mnohé další. V Modern Combat 5 najdete všechny typické druhy zbraní – od revolveru, po taktickou odstřelovací pušku. Ve hře nenajdete žádné mikrotransakce. Cena 130kč je finální a veškeré bonusy a nová vylepšení lze otevřít pouze hraním hry, za to patří Gameloftu malé (bez)významné plus.

Příběh jak z mexické telenovely

Začneme nastíněním samotné kampaně. Vžijete se do role vojáka Phoenixe, který bude muset jak jinak, než zlikvidovat teroristickou organizaci, ovšem než se naděje, je zrazen jedním členem z vlastních řad. Popravdě příběh je jenom takové pojítko mezitím co děláte a proč to děláte. Nicméně svojí úlohu v podstatě plní správně. Nelze od něj čekat charakteristické postavy a holywoodský scénář, ale to vzhledem k žánru a platformě asi nikdo ani nečekal. Pochvalu zaslouží dabing postav a sem tam zazní i slušný hudební doprovod, který dotváří akční atmosféru.

Podstatně zajímavější část tvoří samotná SP kampaň a lokace, ve které se odehrává. Mise jsou nakouskovány na kratší části, které se více hodí na mobilní hraní. Náplně misí jsou dost různorodé, a i když jde všude hlavně o střílení, vždy je to pojato nějak originálně. Jednou musíte bránit stanoviště, jindy ujíždíte v člunu a pálíte po pronásledovatelích, pak zas dostanete do rukou drona s kulometem. Jednoduše hluchá místa takřka nenajdete. SP je nabitý akcí od začátku, až do konce. Prostředí je navíc v některých částech dost zničitelné, což samozřejmě přidává na celkovém dobrém dojmu z hraní. Ovšem umělá inteligence (nebo demence?) nepřátel od minulého dílu moc rozumu nepobrala. Stále dost nabíhají na ránu, moc se nekryjí a jejich největší převaha je ta početní a také fakt, že vydrží dost zásahů. Ovšem překvapením bylo, jak reagují na hozený granát, od kterého se chtějí dostat hned co nejdále. Když vzpomenu stejné situace v Battlefield 4, kde si AI nechala vesele hodit granát pod nohy a ještě si ho prohlídnula… Samozřejmě hloupá AI neznamená, že je hra úplně jednoduchá. Na pár místech dost přituhne a budou od vás vyžadovány špičkové reakce a muška. V každé oblasti SP kampaně najdete i tzv. spec ops mise, které nezaberou více jak 3minuty. Jsou to krátké mise s nějakým jasným úkolem – krytí sniperem, čištění místností a podobně. K postupu v SP budete muset dohrát vždy všechny SP mise v dané lokalitě + několik Spec Ops misí nebo MP zápasů. Celou kampaň pro jednoho hráče dohrajete za nějaké čtyři hodiny, což je sice málo, ale hře za 130kč se to nedá absolutně vytknout, zvlášť když obsah je po celou dobu zábavný. Jedinou výtkou je nucené absolvování Spec Ops misí nebo MP soubojů, abyste mohli pokračovat dále v SP – toto rozhodnutí mohli autoři nechat na samotných hráčích.

Jakmile dohrajete singl, zbyde vám prostor pro ponoření do online multiplayeru. Ten je zde v maximálním počtu 12 hráčů. Nechybí klasické režimy jako DM, TDM nebo CTF. Nově lze tvořit squady s dalšími třemi přáteli. Můžete také vytvořit klan a bojovat s jinými klany. Několikrát za týden se konají klanová utkání v danou hodinu a den, na která se stačí jen přihlásit a pokud máte aktivní notifikace, hra vás sama upozorní na nadcházející match. Mapy v multiplayeru vychází z prostředí SP kampaně. Jsou velké tak akorát na daný počet hráčů a nabízí slušnou členitost a různorodost. Na některých mapách dochází i ke změnám počasí – např. nárůst mlhy a snížení viditelnosti. Celkově je MP velice zábavný a návykový, navíc nic nepadá a nelaguje. Online hra více hráčů v MC5 tak velice povedeně supluje COD na cesty. Konec konců MP se hraje dost podobně.

Pokud si chcete užít hraní MC5, rozhodně doporučuji použít ovladač, který hra podporuje. Ovládání skrze dotykový displej kazí celkový zážitek ze hry a v online multiplayeru byste byly vyloženě za cvičný terč.

Next-gen mobilně

Asi největším posuvem MC5 oproti předchozímu dílu, je jeho grafická prezentace a prostředí. Autoři si v tomto díle dali velice záležet na okolním prostředí, jeho detailnosti a detailnosti postav. Hra vám nabídne 3 možnosti grafického nastavení a na nejvyšší nastavení se o ní dá směle mluvit jako o nejhezčí FPS hře pro přenosná zařízení. Obzvlášť velkou pochvalu zaslouží autentické ztvárnění italských Benátek včetně náměstí St.Marka, které ve hře navštívíte. Neméně povedené jsou modely postav, které mají i slušné animace. Navíc jsou ve hře různé efekty, jako voda stékající po obrazovce, párá, odlesky na podlaze, které odráží vše naprosto realisticky. Prostě je to skvělá podívaná, která bude po celou dobu lahodit vašemu oku a to i pokud hru zapnete na velkou TV skrze HDMI. Celkový dojem z grafiky kazí občasné nesmyslně neostré textury, na které lze po čas hraní narazit. Pokud použijete nižší nastavení grafiky, kromě kvality textur a vypnutí částicových efektů, se zhorší i samotné rozlišení hry.

Modern Combat 5 je skvělým pokračováním série a jedná se jednoznačně o nejkvalitnější díl a celkově jednu z nejlepších FPS na přenosná zařízení. Je až kupodivu co dokázal Gameloft vytvořit a hlavně za jakou cenu to dále prodává, protože za cenu kolem 130kč dostanete pořádnou dávku zábavy, která jen tak hned neomrzí. Pokud vás bude bavit online MP, životnost hry je takřka neomezená. Jediným záporem MP je menší počet map, ale i ty budou v bezplatných aktualizacích doplněny o nové kousky. Největším záporem celkově je vyžadování internetového připojení, které je následkem protipirátské ochrany.

Hodnocení 9/10