Godfire: Rise of Prometheus - bohové se zlobí! [Recenze]

Napsáno: 10. 12. 2014 17:33
Autor článku: Marcel Meralai
Godfire: Rise of Prometheus - bohové se zlobí! [Recenze]

Čas od času vyjde na Android zajímavá hra, která si zaslouží samostatnou velkou recenzi. Pokud nás sledujete pravidelně, určitě jste zaznamenali novinky o hře Godfire: Rise of Prometheus, kterou jsme pečlivě sledovali od prvního oznámení. Autoři slibovali akční hack and slash hru, která bude mít velké produkční hodnoty, přenesené na naše male obrazovky. Jak se autorům hry povedlo splnit sliby a počáteční vize, se dočtete v dnešní recenzi. 

 

S bohy si nehrajte...

Ve hře Godfire: Rise of Prometheus, se chopíte hlavního hrdiny Titána Promethea. Celý příběh se pak bude točit kolem získání božského ohně, který má zachránit obyčejné lidi na Zemi. Příběh a postavy ve hře tedy čerpají z řecké mytologie, nicméně nečekejte velké zvraty a mnoho postav. Příběh je hráči opravdu skromně vyprávěný a funguje jako pěkné pojítko mezi jednotlivými úrovněmi. Svojí funkci tedy plní dobře, i když by řeckou mytologii mohl „podojit" mnohem více, stejně jako to dělal God of War, kterým se autoři ve velké míře inspirovali. I přestože příběh je velice jednoduchý a chybí mu větší hloubka, autorům se povedlo nechat si nějaké to překvapení nakonec. 

 

Asi tím nejzajímavějším bude samotná hratelnost, která není vůbec špatná. V základu se jedná o hack and slash akci, které se zdařile povedlo přenést základní stavební kameny tohoto žánru, na dotykové displeje. Při boji budete mít k dispozici dvě tlačítka pro slabší a silnější útok + jedno tlačítko na speciální útok a také tlačítko pro obranu. Správnou kombinací tlačítek můžete dělat ničivá komba a zároveň při správném načasování odrážet counter útoky nepřátele, přitom vám slouží malý virtuální analog k úskokům, což je váš jediný způsob pohybu při boji. Při tomto schéma ovládání se dá jasně vyčíst, že díky ovládání skrze displej, autoři museli přistoupit na jisté kompromisy, ale ve finále se jim povedlo udělat slušné schéma, které snese i ovládání skrze dotykový displej. Kamera je pak vždy pevně nastavena a přizpůsobuje se sama vašemu pohybu po mapě. Jedinou větší výtkou při boji je nemožnost přepínat libovolně na jednotlivé nepřátele - to je celkem zásadní nedostatek, který by autoři měli do budoucna napravit, ať už s novým dílem, nebo aktualizací tohoto. 

 

 

Při průchodu hlavní kampaní dojde na boje s menšími i podstatně většími nepřáteli. Základní nepřátele na vás budou útočit v menších skupinách a občas se mezi nimi objeví jeden silnější boss, který má i možnost na dálku doplňovat životy svým poddaným - ti vám rovněž nedají nic zadarmo a kolikrát nebudete stačit vykrývat jejich útoky. Pokud si najdete vhodnou taktiku boje, tak si podstatně ulehčíte celý průchod hrou a to samé platí pro boje s velkými bossy. Jakmile objevíte jejich slabinu a budete znát styl jejich útoků, průchod hrou se stane mnohem jednodušší, než by se na první pohled mohl zdát. Celkově jsou boje, ať už menší nebo větší, povedené a budou tím nejzábavnější na celé hře. Útoky lze kombinovat do pěkných komb a některé nepřátele můžete nakonec dorazit i efektní QTE animací. Jakmile dobojujete, hra se přepne do jiného režimu, kdy budete s postavou procházet mapu, hledat ukryté truhly s poklady a sem tam řešit jednoduché hádanky. Mapy jsou dost přímočaré, skryté cestičky tedy není moc velký problém objevit. 

 

Jednotlivé úrovně ve hře jsou různorodé, takže nebudete trpět stereotypním prostředím, což ostatně, s ohledem k délce kampaně, moc nejde. Celou hlavní příběhovou linku dohrajete za cca 2hodiny, to není vskutku moc. Po dohrání se můžete do jednotlivých úrovní vracet a plnit zde mise, které ve směs dávají úkoly ve stylu „pobij 100 nepřátel" atd.. Pokud vás ani toto neosloví, můžete se pustit do boje v arénách, kde se bude soutěžit o nejvyšší množství pobitých nepřátel. Hra obsahuje i online žebříčky, takže své výsledky budete moci porovnat s hráči po celém světe. Motorem v dalším hraní možná bude i vylepšování vaší postavy. Ve hře dostáváte herní měnu a také tzv. Godfire Sparks. Za mince můžete vylepšovat a kupovat nové části brnění, kouzelné předměty a také nové zbraně. Godfire Sparks pak slouží k vylepšování samotných atributů hlavního hrdiny, tedy život, síla atd.. Některé předměty ve hře dostanete za splnění úkolů, což je další motivací ke hraní. 

 

A zase ten F2P

Za herní mince můžete také vykoupit vaší smrt v boji. Ano, hra je free 2 play a staví na tom celý model hraní. Pokud zemřete v misi poprvé, platíte 100 mincí, podruhé 200 a tak se to dále násobí. Pokud to vzdáte, začínáte od nejbližšího checkpointu, které jsou velice rozumně rozmístěny, není tedy problém od nich znovu začít. Problémem je, že pokud začnete znovu od checkpointu, ztratíte postup v levelu vaší postavy. Zde hraní tedy vyžaduje jistou dávku taktiky a počítání - co se vyplatí lépe. Pokud nechcete ani jedno, můžete ještě zhlédnout reklamu a pak vesele pokračovat. Free 2 play model se ze začátku jevil jako strašák celé hry, který ji spíše promění na pay 2 win, ale opak je příjemným překvapením. Aniž bychom viděli jedinou reklamu, nebo za hru utratili reálné peníze, nebyl problém ji dohrát a za nahrané peníze + Godfire Sparks vylepšit slušně postavu. Hra tedy na tomto platebním modelu, jako jedna z mála, neparazituje a je fér i k hráči. Za to si autoři rozhodně zaslouží obrovskou pochvalu. 

 

 

Co většinu hráčů oslovilo již při první prezentaci hry, byla grafický stránka. Ta vypadá i ve finální hře naprosto skvěle, i když hodně sejde na čem hrajete. Autoři průběžně, i v tuto chvíli, přidávají podporu pro nová zařízení, ale u některých zařízení jednoduše nedokázali využít plného potenciálu HW. Obrázky k této recenzi byly pořízeny z hraní na SG NOTE III, kde hra vypadala sice pěkně, ale neběžela v plném FullHD rozlišení, což bylo znát a některé efekty rovněž chyběly. To jiné kafe přišlo, když jsme ji ozkoušeli na redakčním Shield Tabletu, kde vypadala jednoduše úžasně. Je trochu škoda, že autoři do hry nepřidali vlastní nastavení grafických detailů. (V poslední aktualizaci hry je již přidána možnost nastavení kvality grafiky)

 

Finální verdikt

Godfire: Rise of Prometheus sice nenaplnil 100% sliby a vize autorů z Vivid Games, ale i přesto se jedná o skvělou akční hru a skvělý začátek nové značky, u které se budete hlavně bavit. Nepotěší krátká hlavní kampaň, na druhou stranu velice příjemně překvapil vyvážený free 2 play model, díky kterému si celou hru můžete bez větších problému užít zadarmo. Díky arénám, velkému množství předmětů a dalším úkolům, se budete po dohraní hlavní kampaně, i tak ke hře vracet. Dá se tedy vytknout něco zásadního hře, která je zadarmo? Jen velice těžce. Tato hra je pěkným příkladem toho, jak se mohou i malé nezávislé herní studia, blýsknout v odrazu velkých her. Pokud se někdy dočkáme druhého dílu, snad bychom jen autorům doporučili upustit od F2P modelu a dát hru za pevnou cenu a díky tomu nabídnout ještě více obsahu, protože za kvalitní hru, rádi zaplatíme a Godfire: Rise of Prometheus se rozhodně řadí mezi ty kvalitnější hry.

Hodnocení 8/10

 


Sdílet na FaceBook

Komentáře

  • 1

Přidat komentář

Pokud chcete psát komentáře, prosíme, přihlašte se.

Podobné články:

Moga Hero Power - povyšte mobilní hraní na vyšší level! [Recenze]Moga Hero Power - povyšte mobilní hraní na vyšší level! [Recenze]
Pokud něco chybí současným hrám na mobilních telefonech, tak bude bezesporu řeč o komplexnějším ovládání. Řeč je hlavně o žánru FPS a TPS. Hry sice jdou ovládat i skrze dotykovou obrazovku, ale přeci jenom to není úplně ono a takovéto hraní se stá...
Samsung Gear Fit - hodinky co nebudete chtít sundat! [Recenze]Samsung Gear Fit - hodinky co nebudete chtít sundat! [Recenze]
Samsung Gear Fit jsou první chytré hodinky s prohnutým AMOLED displayem. Samsung v tomto případě vsadil na elegantní design, který doplnil o pokročilé funkce. A jak Gear Fit obstál v našem redakčním testu? To se dozvíte v dnešní recenzi. ...
Cvičíme s Androidem díl první - iMuscle 2 [Aplikace]Cvičíme s Androidem díl první - iMuscle 2 [Aplikace]
Blíží se vánoce, teplota klesá na nulu a níže. Pro mnohé toto období znamená pohodu u TV a cukroví, ale druhou skupinu tvoří lidé, kteří si řeknou, že je ten pravý čas začít dělat něco pro své zdraví a postavu. Pokud patříte do druhé skupiny, čtět...
Xiaomi Mi Pad - jablko na čínský způsob! [Recenze] Xiaomi Mi Pad - jablko na čínský způsob! [Recenze]
Xiaomi je čínský výrobce telefonů, který si získal početné zástupy fanoušků a není se čemu divit. Ve svých telefonech nabízí bezkonkurenční poměr v ceně X výkon, ale jak to má Xiaomi s tablety? Prvním odvážným vstupem Xiaomi do sféry tabletů je Xi...
Carlock - GSM/GPS OBD autoalarm se sledováním polohy vozidla! [Recenze]Carlock - GSM/GPS OBD autoalarm se sledováním polohy vozidla! [Recenze]
Carlock je moderní obdoba autoalarmu - GPS a GSM lokátoru, který v sobě rovněž kombinuje sledování polohy vašeho automobilu v reálném čase skrze aplikaci pro Android nebo iOS. Systém vyniká jednoduchou instalací do vozu a velice výhodnou cenou, al...
© 2017 Copyright mobile-effect.cz. All rights reserved. Created by Pavel Polák.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace